dag 12 - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Oktober 2012 | China, Peking

Vandaag mag ik naar het ziekenhuis welke bij de uiversiteit hoort. We mogen meekijken met de professor die ons les geeft. Ook hier is het een komen en gaan van mensen. Wat opvalt is dat elk ziekenhuis toch weer anders werkt. Terwijl de arts een patiënt behandelt mogen wij de onze grepen op de benen oefenen. Verder mogen we foto’s maken van patiënten wat niet gebruikelijk is. Het was een leerzame ochtend. Na de ochtend krijgen we een zeer luxe lunch aangeboden door het ziekenhuis, waar alle professoren en directie bij aanwezig is. Tijdens de lunch worden de certificaten uitgereikt allemaal heel officieel. Daarna moesten we weer terug om de les te volgen dit viel niet mee want een biertje en een speciaal Chinees drankje soort jenever ging er best in. Mijn ogen vielen zowat dicht. Maar de les was interessant dus ik was zo weer bij de les. Het praktijk gedeelte vond ik ook weer super veel grepen geoefend heel fijn. Na de les gauw de bus in om naar een kung fu voorstelling te gaan. Het verhaal ging over een jongen die door zijn moeder naar de monniken gebracht wordt. Hij raakt op een gegeven ogenblik van het pad af maar uit eindelijk keert hij weer terug. Het was een indrukwekkende show waar menig stuk hout en metaal doormidden werd geslagen op hoofden, buik en rug . Er werd nog op een bed van messen gelegen met daarboven op een spijkerbed en daarboven op een andere man en toen een behoorlijk stuk steen en die werd even aan gort geslagen. Na de show lekker naar het hotel gegaan om aan mijn blog te werken. Ik dacht alles opgeslagen te hebben maar dit lukt dus niet altijd. Nog even een lekkere voetmassage genomen en een quasha behandeling voor mijn keelpijn. Ik zie er niet uit maar alles voor het goede doel. Morgen alweer de laatste dag in het ziekenhuis de tijd is voorbij gevlogen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2012

dag 14

27 Oktober 2012

dag 13

27 Oktober 2012

dag 12

25 Oktober 2012

dag 11

25 Oktober 2012

dag 10
Astrid

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 24 Februari 2014

Berlijn

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Mijn eerste reis

27 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

dag 13

Landen bezocht: