dag acht - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu dag acht - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

dag acht

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Oktober 2012 | China, Peking

Vandaag zijn we met de groep naar het Jingshan Park geweest. De Chinezen zijn een sociaal volk die graag dingen doen zoals zingen en dansen samen zie je dit s’avond veel op pleintjes, maar zij doen dit ook in de parken. In het Jingshan park aangekomen hoorde ik al een groep mensen zingen wat mijn aandacht en van de groepsgenoten trok. Na eerst wat foto’s gemaakt te hebben zijn we op het geluid afgegaan. Dit was zo indrukwekkend. De mooie lage mannen stemmen met de fragile vrouwen stemmen daar bij. De hele samen zang was mooi en ontroerend om te zien en te horen. Vele van ons inclusief ik zelf heb menig traantje weg staan te pinken wat ik zag en hoorde was zo puur en recht uit het hard prachtig gewoon. Terwijl ik dit opschrijf zit ik alweer met tranen in mijn ogen. De karaoke van gister heb ik gemist, maar ik heb alsnog met een aantal studie genoten meegedaan met het zingen. Wij vonden het leuk maar de Chinezen ook. Maar aan alles komt een eind ik wilde wel meer zien van het park. Helaas wat het weer minder zeg maar gerust het werd steeds slechter, het kwam met bakken uit de hemel het was gewoon guur. Maar daar liet ik me niet door weerhouden en ben ik verder het park in gegaan. Ik kwam op een plek waar een aantal mensen aan het veervoetballen waren. Je doet die met z’n twee of vieren of meer als het maar een gelijk aantal is. Met de zijkant van je voet serveer je op om vervolgens met je achterkant van je voet of voorkant de veer terug te schieten. Ik werd uitgenodigd om mee te doen en dat heb ik ook gedaan. Het zag er makelijker uit dan het was. Helaas net geen achterwaartse kick, maar ik deed het niet slecht voor een beginneling. De mensen hier vinden het alleen maar prachtig als je mee wilt doen en zullen je nooit uitlachen als iets je niet lukt. Dit is zo mooi om te zien. Tijd om verder te gaan we zijn nog naar het Beihai-park gegaan waar de witte Pagode staat. Hier eenmaal aangekomen viel deze tegen. Hij is mooier van een afstand haha. Maar ook weer gezien. Toen met mijn maatje richting de Lama tempel met de metro. De kaart verkoopster dacht het wisselgeld in haar eigen zak te kunnen steken maar niet dus he. Een ticket kost hier 2 yuan ik had er twee nodig en betaalde met 50 yuan ze gaf me er zes terug iete wat te weinig, ze keek mee raar aan toen ik bleef staan en gebaarde dat ik meer terug moest hebben zij wees nog een naar de 50 yuan en zij dat het klopte ik de twee tickets door het luik teruggeschoven met het wisselgeld en gebaarde dat ik mijn geld terug wilde. Zij gaf me er in ene 4 yuan bij die mijn maatje toen pakte maar ik kwam nog steeds te kort. Vervolgens bemoeide een Chinese dame zich er mee. Ik kreeg keurig mijn twee kaartjes en het wisselgeld wat ik terug hoorde te krijgen, maar wij hadden 4 extra yuan dus gratis met de metro. Kijk we laten ons niet flessen. Ik dacht dat de lama tempel een hele grote tempel was, maar het bestaat uit grotere en kleinere tempels. De ene boedha is nog groter dan de andere. Helaas waren de tempels waar de boedha’s instaan nog al erg donker dus ik zag helaas niet zoveel en het weer maakt het ook niet beter op. Na deze bezichtiging met de metro naar het Olympische park geweest. Gauw een foto geschoten en toen lekker terug naar het hotel, maar eerst nog even lekker gegeten omelet en een aubergineschotel en een heerlijk Chinees biertje (600ml) gelijk mijn vocht inname op peil gehouden. Ik moet zeggen ik eet betrekkelijk weinig vlees heel veel groenten. Het eten hier is toch echt niet te vergelijken met wat je in Nederland eet bij de Chinees ik heb nog geen fu yong hai op het menu zien staan haha. Nu lekker mijn bed in morgen vroeg op dan weer hard aan de bak.

  • 22 Oktober 2012 - 14:18

    Debbie:

    hahaha ik lig weer gevouwen om je verhalen...!! Jammer dat het weer niet mee werkt maar gelukkig hebben ze Chinees bier om weer op te warmen ;-) Blijf lekker genieten en leren...ik bljf gezellig lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2012

dag 14

27 Oktober 2012

dag 13

27 Oktober 2012

dag 12

25 Oktober 2012

dag 11

25 Oktober 2012

dag 10
Astrid

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10506

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 24 Februari 2014

Berlijn

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Mijn eerste reis

27 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

dag 13

Landen bezocht: