tweede dag - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu tweede dag - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Astrid

15 Oktober 2012 | China, Peking

Na heerlijk geslapen en gegeten te hebben in een uitstekend hotel gingen we met de bus naar de universiteit. Daar vandaan werden we gelijk opgesplitst in groepjes van 4 en zijn we verdeeld over verschillende lokaties om te gaan kijken. Ik ging met mijn groepje naar het massage hospital, waar we onthaalt werden en eerst een rondleiding kregen over de verschillende afdelingen. De mensen die hier komen moeten zich eerst melden dan wordt er door een arts een diagnose gesteld en er wordt een behandelplan opgesteld. Moet er gemasseerd worden of acupuntuur of beide. Verder zie je veel artsen met een visuele beperking. Voordat ze arts zijn hebben ze ook een opleiding van 5 jaa achter de rus. We hebben mensen met nekklachten in tractie apparaten zien hangen, met hun hoofd. zag er wel middel eeuws uit, maar het schijnt te helpen. We mochten helaas geen foto's maken. Er is ook een prive kliniek hier werken de artsen met wel 40 tot 50 jaar ervaring. De creme de la creme van de artsen. Je komt als leerling arts niet zomaar in deze kliniek. Ze moeten je heel hoog hebben zitten. Na meegekeken te hebben met een arts was het tijd om terug te keren naar de universiteit. Na de lunch kregen we eerst theorieles van de profesor. Die legde de verschillende karakters uit van een bepaald Chinees woord met de uitleg dat een van de tekens een knielende vrouw was met haar handen op de rug. Je snapt het al ze zat lekker veilig en vertrouws aan huis gekluisterd ja ja. Toen tijd voor der praktijk we werden met 43 man in een kleine ruimte gepropt terwijl er nog iemand met een patiënt bezig was dat maakt daar allemaal niet uit. Na de uitleg mochten we de diverse grepen op elkaar oefenene. Om vier uur was alles klaar en konden we naar huis. Mijn maatje Yvonne en ik besloten de gok te wagen om met de metro te gaan dit schijnt een hele ondernemen te zijn want deze zit altijd afgeladen vol, maar wij houden wel van een uitdaging. Aangekomen bij de metro konden we zo instappen. Wel stonden er twee Chineze mannen zich helemaal te vergapen, die hadden schijnbaar nog nooit of zo vaak twee Westerse vrouwen gezien. We moesten nog een keer overstappen deze metro was wel afgeladen vol maar we konden er in. Nu hadden we een naam kaartje van ons hotel alleen maar in het Chinees laten we dit nu niet kunnen lezen. Het hotel moest vlak bij de metro zijn. Na een uur gelopen te hebben eindelijk gevonden. We hadden niet links maar rechts af vanuit het metro station en dan ben je er binnen drie minuten hahaha. We zitten vlak bij de Chinese Chanselysee. De Cartiers en de Rolexen en de bekende mode merken zijn volop aanwezig. Kortom we zitten in een prachtige buurt. Het hotel ligt een een echte Chinese wijk. Jij kijkt je ogen uit. Morgen weer vroeg dat om half zeven op om acht uur bij de universiteit zijn.

  • 15 Oktober 2012 - 21:49

    Joyce:

    Wat een prachtverhalen, saai is het in iedergeval niet. Gefrituurde sprinkhanen kan ik je aanraden!
    Ik ga je volgen.
    Geniet van je (studie)vakantie, wij volgen onze eigen (Indigo) studie, helaas in NL ipv China.
    liefs, Joyce

  • 16 Oktober 2012 - 09:40

    Marcel:

    Dus je komt met een stel Louboutins thuis? Ben blij dat je het naar je zin hebt in mijn land. We blijven zo prima op de hoogte van je avontuur. Eet je s avonds trouwens steeds in het hotel? En hoe is de hond? Bij ons thuis worden mijn kookkunsten behoorlijk gewaardeerd - naar de afgelikte borden en lege pannen te oordelen. Veel plezier en we viberen nog wel vandaag. Doe ik als Jaz thuis is (15.30 voor jou 21.30). Kus van Lee Fook

  • 16 Oktober 2012 - 10:15

    Loes Neefs:

    Hai studiebol
    Wat een interessant en leuk verslag. Zie helemaal voor me hoe dit
    allemaal aan jou besteedt is. Top periode.
    Als ik naar foto 2 kijk weet ik zeker dat je weer terug naar huis komt.
    Maar eerst verder studeren en genieten.
    Kijk uit naar je volgende verslag,
    Loes

  • 16 Oktober 2012 - 16:51

    Rose:

    Hahaha leuke verhalen en errug grappig om je zo te volgen ;-) Succes hoor!
    Groetsies, Rose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2012

dag 14

27 Oktober 2012

dag 13

27 Oktober 2012

dag 12

25 Oktober 2012

dag 11

25 Oktober 2012

dag 10
Astrid

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 10507

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 24 Februari 2014

Berlijn

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Mijn eerste reis

27 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

dag 13

Landen bezocht: