dag drie - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu dag drie - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

dag drie

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Oktober 2012 | China, Peking

Helemaal geïnstalleert in het nieuwe onderkomen zijn we de dag weer fris begonnen met een heerlijk bord rijst met Chinesekool. Om acht uur snel richting metro door de stromende regen, het lijkt Nederland wel, op weg naar de universiteit. Je kunt hier als je de metro uitstapt uit vier uitgangen keizen, maar ja kies dan meer eens welke als alles in het Chinees staat. Maar goed met de plattegrond onder de arm de eeste beste Chinees aangeklampt om de weg te vragen. Gelukking staat de straat zowel in het Engels als in het Chinees op de kaart dit is erg prettig. We moesten alsmaar rechtdoor. Nu moet je weten dat het oversteken met een leuke uitdaging is, maar het is nog steeds goed gelukt. Op een kruizing aangekomen blijkt de straat rechtdoor, links en rechts te lopen mmm gelukkig herken ik de letter op het gebouw dus het laatste stukje was een makkie. Vervolgens in de bus geplant en in een rap tempo naar het massage hospital waar al op ons gewacht wordt. Het is een wereld van verschil hoe artsen hier werken. al hangend over een patiënt bekijken ze hun I pad nemen de telefoon aan of hangend al leunend half in slaap te zijn echt een giller. Wordt er gebeld dan lopen ze gewoon even weg bij de patiënt. Maar de patiënten liggen ook gewoon al bellend op de behandeltafel. We hebben een leuke arts die ook naast de traditionele Chinese geneeskunde ook wel geïntresseerd is in Westerse behandeling. Na het ochtend gedeelte weer terug naar de universiteit even eten en dan weer theorie. De profesor kan het leuk vertellen. Na de theorie weer de praktijk er zaten pijlijke grepen tussen maar dat hoort erbij. De middag afgesloten met een groepsfoto met ook de Chinese studenten. We zijn met de groep langs de lamatempel geweest, maar deze ging net dicht we zijn verder in een hele leuke Hutong(wijk) terecht gekomen. Hier hebben we een thee ceremonie gedaan. Na het thee leuten zijn we bij een vegatarisch restaurant gaan eten. Moe en voldaan kwam ik terug bij het hotel. Tijd om me eens te laten masseren op de hoek. De massagepraktijk is wat groezelig maar de masseuse is geweldig heerlijk mijn voeten en rug laten doen. Ik ben helemaal klaar voor de tocht van morgen dan gaan we de Chinesemuur bekijken.

• 17 Oktober 2012 - 08:46

A.C.Lee :

Hoi Astrid,
    De derde dag heb je druk gehad, naar de chinese muur is een belevenis zul je wel merken. Veel prezier groetjes en een kus van Ma en Pa.

• 17 Oktober 2012 - 11:41

Judith:

Ik haak ook even aan... leuk om je verhalen te volgen!
    Je had thuis wel even een cursus Chinees moeten volgen hoor! haha.. kleine moeite toch?
    Ben benieuwd welke kunstgrepen je straks op mij gaat toepassen! Geniet ervan!! X Judith

• 17 Oktober 2012 - 12:30

Loes Neefs:

Hai Astrid,
    Het idee om s morgens gelijk rijst en chineese kool te eten. Maar goed dat
    je haar niet in een strak paardestaartje zit, krijg je chineese oogjes van.
    Kan je het allemaal nog opslaan al die indrukken?
    Lees het graag in ieder geval,
    groet, Loes

• 17 Oktober 2012 - 17:03

Ans :

Geweldig om te lezen allemaal, je ontbijtje, (moet er niet aan denken)een straat oversteken de bestemming zoeken waar je vandaag naar toe moest.
    Ben zo reuze benieuwd naar je volgende ervaring, blijf je volgen meis maar wel op afstand ;)