vierde dag - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu vierde dag - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

vierde dag

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 Oktober 2012 | China, Peking

Vandaag even geen school maar stond er een excursie op he programma naar de Chinesemuur. De dag starte goed met fantastisch weer. De busrit duurde goed ander halfuur, maar er valt genoeg te zien. Voordat je de muur op gaat via een kabelbaan, staan er links en rechts allemaal winkeltjes met spullen die ze aan de man proberen te brengen, maar hier gingen we na de beklimming van de muur wel bekijken. Speciaal voor deze excursie een mooi fototoestel aangeschaft met reserve baterijen, maar laat ik die nu net vergeten zijn en je raad het al de baterijen leeg. Maar geen probleem die worden ook verkocht bij de muur. ik heb er natuurlijk veel te veel voor betaald wel omgerekend 2,10 maar had geen zin om af te dingen. Het uitzicht op de muur is werkelijk fantastisch wat heb ik genoten je kunt het gewoon niet op foto vastleggen wat je ziet. Je wil echt van alles een foto maken. Uit eindelijk de top (voor zover deze mogelijk is) gehaald. Dit viel niet mee ik en mijn maatje moesten echt wel een paar keer stoppen onderweg. Daar eenmaal aangekomen op de foto met de Chinese vlag, maar dit vond de mevrouw van de soveniers niet leuk of we even wilde betalen ja echt niet. Dus voordat ze de vlag wegtrok snel een paar kiekjes geschoten. Toen weer terug naar de bus. Weer langs alle winkeltjes. Nog wat gekocht voor de boys want die wilde een beeldje van de muur. Wel afgedongen, maar ik moet nog beter oefenen. Wat moet je afdingen als iets al 80 cent kost , maar dit schijnt echt nodig te zijn. Na de muur zijn we naar een Hutong gegaan voor een rondtoer. Met een Riksa op pad dit was echt om te gillen alles en iedereen door elkaar. Vervolgens een stop gemaakt om bij iemand thuis van de lokale lekkernijen te genieten. En op de fiets weer terug. We herkende natuurlijk de bestuurder niet meer maar hij ons wel. Eenmaal terug bij de bus weer op naar het hotel om vervolgens een hapje te gaan eten. Een van mijn studiegenoten had een goedkoop (dit is echt nodig hier hahaha) restaurantje gevonden in het ANWB boekje eenmaal aangekomen was het niet echt wat we zochten en zijn we uiteindelijk bij een geweldige tent uitgekomen en zalig gegeten. Na het eten nog even een massage genomen om de dag mee af te sluiten

  • 17 Oktober 2012 - 18:42

    Inggrid:

    Ha Assie, wat leuk om de je verhalen te lezen. En Chinese Muur, geweldig! Veel plezier nog! X-Ingg

  • 18 Oktober 2012 - 10:58

    Marcel:

    Joh, je maakt mij nu ook helemaal enthousiast. Misschien moet ik ook maar eens terug naar mijn roots... En zo te lezen houd je geld over, ook altijd fijn. Ook ik heb genoten, maar dan in het Gelredome (ook een soort van Chinese muur qua toeristische attractie) van Doe Maar. Het was een groot feest. Jammer dat je er niet bij was. Jason is trouwens gevallen en heeft een fietsstuur tegen z'n ribben gehad. Houd m een dagje thuis en kijk het ff aan. Ik probeer zo nog met je te viberen. Kus van je huischinees.

  • 18 Oktober 2012 - 12:29

    Loes Neefs:

    Hai Astrid,
    Als ze ook geit op een stokje hebben, is dat wel iets voor jou.
    Wandelen doe je de laatste tijd (bij ons)minder maar nu is het alleen
    maar klimmen, lopen en sjouwen, of valt het laatste mee?
    Op naar de 2e helft van dit avontuur.
    H.dorpse groet, Loes

  • 20 Oktober 2012 - 19:44

    Mariska:

    Hoi As,

    Wat leuk om al je belevenissen te lezen, ook ik krijg zin om erheen te gaan. Geniet van je reis en je lessen. Ik kom wel een keer bij je op de tafel liggen om die nieuwe knepen van je te ondergaan.
    Have gun,
    Maris

  • 20 Oktober 2012 - 19:45

    Mariska:

    FUN, uiteraard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2012

dag 14

27 Oktober 2012

dag 13

27 Oktober 2012

dag 12

25 Oktober 2012

dag 11

25 Oktober 2012

dag 10
Astrid

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 10513

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 24 Februari 2014

Berlijn

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

13 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Mijn eerste reis

27 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

dag 13

Landen bezocht: